Yama – Practica conduitei drepte 2

2013 DC = 313 Dwapara

de Swami Sivananda

continuare la Yama – Practica conduitei drepte 1

Swami Sivananda Saraswati

7. Asteya

Non-furtul sau abtinerea de la a fura aduce Yoghinului, atunci cand acesta este ferm stabilit in Asteya, tot felul de bogatii.

Note

A treia restrictie este abtinerea de la furt. Inclinatia catre furt ar trebui sa fie complet anihilata. Individul ar trebui sa fie multumit cu ceea ce primeste prin mijloace oneste. In afara insusirii ilegale, a lua proprietatea sau lucrurile altora, orice gand la un asemenea castig (ilegal – n.t.) nu ar trebui sa-i intre in minte (Yoghinului – n.t.). Stocarea banilor este adevaratul furt. Nu ar trebui sa pastrati mai mult decat va este necesar. A manca mai mult decat este necesar cu adevarat este de asemenea considerat ca furt. Cand un om are Indriyasuri (organe de simt si de actiune – n.t.) puternice si mintea necontrolata, vrea multe lucruri pentru propria placere a simturilor.

Daca el nu poate obtine acele lucruri care ii aduc placere si sa-si satisfaca dorintele, atunci inclinatia spre furt intra in mintea lui. Gandind astfel in mod constant, el chiar ajunge sa fure. Prin urmare, cauza reala a furtului o constituie dorintele prea multe si Indriyasurile nedisciplinate. Pentru a se abtine de la furt, ar trebui sa-si reduca treptat dorintele si sa-si disciplineze Indriyasurile si sa-si controleze mintea. Prin aceasta Sutra suntem asigurati ca atunci cand renuntam complet la obiceiul rau de a fura, atunci lucrul dorit si tot felul de bogatii vor veni de la sine.

8. Brahmacharya

Prin respectarea celibatului, vigoarea este dobandita.

Note

Daca samanta este pastrata prin respectarea lui Brahmacharya si transmutata in Ojas Sakti, puterea spirituala si intelectuala va creste. Aceasta este calitatea fundamentala a unui aspirant. Brahmacharya este virtutea cea mai importanta pentru realizarea Sinelui. Brahmacharya este puritate in gandire, cuvant si fapta. Insasi ideea de pofta sexuala nu ar trebui sa intre in minte. Nici o Yoga (unire – n.t.) sau progres spiritual nu este posibil fara continenta (abtinere – n.t.). In Bhagavad-Gita se vorbeste despre importanta lui Brahmacharya in capitolele IV si VIII. Din moment ce in cartea mea, Practica lui Brahmacharya, am dat deja diverse metode eficiente pentru stabilirea in Brahmacharya, voi trece la Sutra urmatoare.

9. Aparigraha

Atunci cand abtinerea de la lacomie este ferm respectata, apare cunoasterea existentei sau nasterilor.

Note

Aparigraha este absenta lacomiei sau avaritiei. Omul nu ar trebui sa incerce sa pastreze sau sa intre in posesia decat a acelor lucruri care ii sunt cu adevarat necesare ca sa traiasca. Darurile de la altii afecteaza mintea celui care le primeste. Pentru ca oamenii sunt extrem de egoisti, ei fac cadouri avand in vedere anumite scopuri.

Aceste scopuri il afecteaza pe cel ce primeste. Mintea celui ce primeste devine impura prin primirea darurilor. Un student Yoga ar trebui, prin urmare, sa evite cadourile. Atasamentul si nelinistea care insoteste atasamentul, sunt obstacole in calea cunoasterii. Eliberarea de atasamente va conduce la cunoasterea intregul curs al calatoriei noastre. Cine am fost? Cum am fost? Ce este asta? Ce trebuie sa devin? Cum ar trebui sa fiu? In acest fel vine la el cunosterea propriei sale experiente din trecut, prezent si viitor. El devine independent si liber. Mintea lui devine pura. Totul devine clar pentru el. El dobandeste si amintirea vietii trecute.

Sursa: http://sivanandaonline.org

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s